Aankomst in Mexicostad - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van John & Johanne - WaarBenJij.nu Aankomst in Mexicostad - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van John & Johanne - WaarBenJij.nu

Aankomst in Mexicostad

Blijf op de hoogte en volg John & Johanne

29 Oktober 2012 | Mexico, Mexico-stad

Vanmorgen, bijna 24 terug heeft Hennie ons op de Fyra gezet en om half 11 stonden we al op Schiphol. Het vliegtuig vertrok pas om half 3 dus we hadden uitgebreid tijd om lekker te relaxen en de krant te lezen.
De reis verliep vlot. De verzorging van de KLM was prima. De beenruimte echter waardeloos. Van slapen kwam er dan ook niets. Om 3 uur in de nacht kwamen we in Mexicostad aan.
De reisleider Johan stond op ons, te wachten. We zijn eerst een glas gaan drinken want we moesten wachten op een belgisch echtpaar dat uit Atlanta kwam. Tegen 4 uur waren we in ons hotel. Dat ligt midden in de stad. Onderweg hadden we al vuurwerk gezien en groepen zingende Mexicanen. Het is de week van de dodenfeesten en voor het hotel liepen al verklede mensen als duivels en de dood of skeletten. We besloten dan ook om nog niet in ons bed te kruipen maar even de stad in te gaan. Het is 5 minuten lopen van ons hotel naar het grote plein in de stad en het was enig om al die mensen tE zien. Op een gegeven moment had een verklede mexicaan als bebloede slager mij te pakken en hield een mes tegen mijn keel. Tot grote hilariteit van allen. Al was het half 11 Mexicaanse tijd de kinderen waren nog op straat. Een baby in een tot een doodskist veranderde kinderwagen. Zelfs in het hotel, wat hotel Ritz, heet een pietje de dood, met hotel Rip erop. Ik zal wat foto,s proberen te plaatsen en dan ga ik echt naar bed, het is nu kwart over 11 Mexicaanse tijd, dus 6 uur nederlandse. Het bed gaat nu erg lonken.

• 29 Oktober 2012 - 10:26

Helene Dieben:

Wat een welkom met al die grappige dodenrituelen, maar dat was mede het doel van deze trip toch?
    Wij zetten hier gewoon een bloemetje op het graf van onze dierbaren deze week....
    Veel plezier daar en we volgen jullie met belangstelling.

• 29 Oktober 2012 - 16:59

Simone:

Wat ben je er weer snel bij Johanne, met je verslag schrijven. Dat je zolang wakker hebt kunnen blijven.
    Fijn dat je nu toch de dodenfeesten kunt meemaken. Het is koud hier en het regent, dubbel genieten dus!