Glifia - Reisverslag uit Athene, Griekenland van John & Johanne - WaarBenJij.nu Glifia - Reisverslag uit Athene, Griekenland van John & Johanne - WaarBenJij.nu

Glifia

Door: johanne

Blijf op de hoogte en volg John & Johanne

17 September 2011 | Griekenland, Athene

Vrijdag 16 september T/m zondag 18 september ’11
Katto Allisos,- Glifia Km 74198-74295
Camping Ionion beach N n37 gr 51’29 E. 21 gr 12’22. 22.90euro per nacht. Achterin kun je met campercheques staan. Ook mooie plaatsen.


We vertrekken vrijdag om 11 uur. We hadden eerst nog proberen te skypen. Was niet gelukt. Blijkbaar is thuis onze computer ook ons adres en lukt het niet met de computer thuis kontakt te krijgen. Weet iemand er een oplossing voor dan horen we hem graag. We zouden het nl heerlijk vinden om de snuitjes van onze kleinkindjes weer even te zien. Dat is tot nu toe het enige wat we hier wel missen.
Wel krijgen we van onze oudste dochter een sms dat de koop van het huis waar ze bezig mee waren toen wij vertrokken definitief doorgaat. We zijn er blij om voor hen want het lijkt ons een erg leuk huis. Kan niet wachten om het van binnen te zien.
We gaan eerst boodschappen doen en trekken dan verder. Komen langs een Frankisch kasteel wat prachtig op een berg ligt en vanwaar een mooi uitzicht op zee is. We verzeilen dan al snel op een pracht camping. We besluiten, goed is goed, en blijven weer 2 dagen. Het is eigenlijk te warm voor iets te ondernemen. We meten 34 graden. We staan met de camper bijna pal aan zee en hebben gelukkig een koel zee briesje. Er is een mooi zwembad ook aan verbonden en daar trek ik nu mijn baantjes in.
De zee is hier wel prachtig, zandstrand en in zee rotsen met wel veel vissen. Snorkelen is een feest. Zee-egels, wuivende schelpen en koraal en veel vissen, ook grotere.
Dat Grieken minder hard werken als wij in Nederland daar kan ik mij alles bij voorstellen. We vinden het te warm om naar het haventje een paar km verderop te fietsen. Doen dat morgen nog wel met de camper als we verder op weg gaan naar Olympia, de bakermat van de Olympische spelen.
Hier houdt iedereen zich overdag ook erg gedeisd. De camping bevat een groot aantal welgestelde Duitse, Zwitserse en Oostenrijkse senioren. Die staan met enorme campers aan de zee en hebben de plaatsen vaak voor 2 maanden gehuurd, Ook een aantal Nederlandse mensen die met campingcheques achter in de camping geplaatst zijn. Je ziet iedereen ’s morgens vroeg en dan pas na 5 uur weer uit hun grote airco gekoelde campers stappen. “
Het aantal ampère is dan hier ook heel erg hoog wat je gebruiken mag. Ik maak van de gelegenheid gebruik om 2 keer een lekkere ovenschotel te maken. Hoewel het camperoventje een laag watt gebruik heeft zorgt het wel eens als er een aantal zaken gelijk aanslaan dat de stop springt. Hier natuurlijk niet. Wat verwaarloosde katten zitten op de eerste rang wanneer ze de geuren ruiken die uit de oven komen. Hoewel ik het zielig vind krijgen ze toch niets anders zit de hele campingkatten populatie hier voor de deur.

Ik had nog wat foto’s op internet willen zetten maar op een of andere manier lukt het niet om de foto’s op de computer te krijgen. Er schuiven steeds foto’s van boekomslagen van de niet gebruikte en niet werkende e-reader te voorschijn en mijn fototoestel wordt niet herkent. Ik kan ook mijn computer niet meer vinden, ra, ra, hoe kan dat.
Zondagmorgen, we trekken weer verder. Het was aangenaam toeven maar ik heb het vakantieparadijs wel weer gezien.
Het echte Griekenland kom je hier niet tegen.
Wel vanmorgen duitse gasten die dikke matrassen leggen om half 9 op de ligbedden bij het zwembad, ze met riemen aan de stoelen vastsnoeren en de parasol alvast opzetten, zie zo die stoelen zijn de hele dag van mij.
De zwaluwen vlogen vandaag toen ik mijn ochtendbaantjes aan het zwemmen was zeer laag over het water van het zwembad. Er wordt overmorgen regen voorspelt. Er komt dan een omslag naar minder warm weer, dat vind ik eerlijk gezegd niet zo erg. De verwachte 25 graden daarna vind ik perfecht vakantieweer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Athene

John & Johanne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 154820

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2012 - 25 November 2012

Mexico

08 September 2011 - 17 Oktober 2011

Griekenland

03 Juni 2010 - 11 Juli 2010

Noorwegenreis

07 Mei 2009 - 28 Juni 2009

Zijderoute

28 December 2006 - 30 April 2007

Tailand,Birma, New-Zeeland, Australie, Bali

12 Augustus 2005 - 16 Augustus 2005

Portugal, Frankrijk,Oosterijk, Zwitserland, Ialie

17 April 2002 - 15 Mei 2002

China-Tibet

22 Oktober 1992 - 20 November 1992

Annapurnatrekking

Landen bezocht: