donderdag 15 september - Reisverslag uit Káto Alissós, Griekenland van John & Johanne - WaarBenJij.nu donderdag 15 september - Reisverslag uit Káto Alissós, Griekenland van John & Johanne - WaarBenJij.nu

donderdag 15 september

Door: johanne

Blijf op de hoogte en volg John & Johanne

15 September 2011 | Griekenland, Káto Alissós

donderdag 15 september 2011
Ja, we hadden veel plannen gisteren om naar het feest te gaan. Eerst lekker gezwommen en op ons privé trasje aan zee gezeten. Dit is waar in het hoogseizoen een ijstentje zal staan en waar een heerlijke overkapping tegen de zon is gemaakt. Voor ons gemak is er een plank op een soort hek geplaatst waar we de cola op kwijt kunnen en we genieten van het prachtige uitzicht. We kunnen in de verte de brug zien liggen bij Patras.

De zee is best wild en we hebben veel golfen. Met snorkelen is niet veel te zien.
We gaan daarna op de fiets naar het feest een 3 km verder in het dichts bij zijnde stadje. Maar halverwege heeft John een kapotte band. Lopen is nog net te ver voor mijn pootje, het is verder ook vreselijk warm, dus terug. Om de 200 meter de band oppompen. Het geeft mij de gelegenheid om een orthodox kerkje te bekijken. Heel grappig, veel heiligen die je niet herkent, allemaal iconen. Het kerkje en het kapelletje geverfd in de Griekse kleuren wit en blauw.
We gaan nu maar in het restaurant van de camping eten. Inktvis en lamskoteletjes. Zalig, met prachtig uitzicht.
Vandaag weer een rustige dag. John fiets op mijn fiets naar het dorp en haalt er plakspul voor zijn band en plakt daarna zijn achterband. Tot nu toe is hij nog niet leeggelopen. Lekker weer op ons priveterras gezeten. We kunnen nu wel snorkelen want de zee is heel rustig. Ik zie een paar visjes maar het verbaast mij hoe weinig er zijn. Wel geven ze volgens mij als ze je aanraken een elektrisch schokje. John zegt dat ik me het verbeeld, maar toch voelt het voor mij zo.
Morgen vertrekken we weer verder, of we het op de site kunnen zetten is maar de vraag, want niet overal is Wifi.

• 17 September 2011 - 10:18

Carien:

Heerlijk dat leven wat jullie nu leiden.
    Het puntje op de kaart klopt jammer genoeg niet, volgens daar zouden jullie in het binnenland zitten, niet aande kust.

Zodadelijk komt Wouter me samen met Noemi ophalen en gaan we naar de stad om daar koffie te drinken. Gezellig.
    Jan-Willem is gister 2 dagen vervroegd door een prive-auto van de KMA opgehaald uit Dresden waar hij een van de 3 KMAers was die deze week uitgezonden was ivm een uitwisselingsprogramma. Hij moet vandaag de generale repeptie leiden voor de KMA-ers die staan in het Binnenhof as dinsdag op Prinsjesdag. Hij krijgt onderhand ministers- of generaalsallures.
    Alfred gaat vanmiddag een cursus straatfotografie doen vanuit fotoclub naar Amsterdam.
    Liefs en genietv veel van jullie vakantie die nog maar 30 dagen duurt.
    Liefs Carien