10 september - Reisverslag uit Riccione, Italië van John & Johanne - WaarBenJij.nu 10 september - Reisverslag uit Riccione, Italië van John & Johanne - WaarBenJij.nu

10 september

Riccione (Bij Rimini)
Camping Alberello
N 43 graden59’10
E 12 graden 41’15
Het is vandaag een bijzondere dag. Onze twee schoonkinderen, Sam en Eefje zijn jarig. Ze worden beiden even oud. Wij hadden dat natuurlijk nooit beseft zoveel jaar terug dat op 10 september twee van onze 3 schoonkinderen ter wereld kwamen.

Vanmorgen weer vroeg wakker. Al is het nu geen kindergeluid maar kerkklokken die ons wekken. Alle twee een prima manier om wakker te worden.
Het is heerlijk weer en we ontbijten buiten. Om 9 uur zijn we weer op weg.
Het is een mooie weg langs een rivier tot hoog waar de Frejustunnel is. Een prachtig landschap. We gaan de tol op bij de Frejustunnel en we schrikken dan toch wel wat deze 17 km ons kost. Bijna 49 euro.
Daarna zetten we onze Tom Tom op weer geen tol en rijden eerst omhoog en dan naar beneden in een mooi berglandschap. Het is heel vreemd, maar je merkt meteen dat je in Italie zit. De huizen en kerken zijn anders, de dorpjes verschillen,
Onze Tom Tom brengt ons nadat we weer even de autoroute opgeweest zijn en overal euro’s moesten ingooien langs zeer kleine weggetjes. We vinden het landschap hier niet meer mooi, plat, allerlei dorpjes met stoplichten en soms de paadjes heel hobbelig. Er gaan lampjes branden op het dashboard. O wee, het is zaterdag, we stoppen bij een benzinestation waar we tanken en John gaat kijken wat de lampjes betekenen in de Burstner gebruiksaanwijzing. Blijkt iets te zijn dat op slecht wegdek de auto een systeem inschakelt wat gaat corrigeren, gelukkig niets aan de hand.
Na onze lunch en een heerlijke cappuccino besluiten we verder over de autobaan te gaan. Dat gaat 2 keer zo snel en het is niet net als in Frankrijk dat je op de niet autobaan alleen maar zit te genieten, rustige landweggetjes, zonder verkeer. Nee hobbelige paden met heel veel Italianen die links en rechts inhalen, en constant stoplichten, weg ermee.
We zijn nu wel om 6 uur aan zee, 90 km van Ancona waar we maandag moeten inschepen. en gaan daar op een camping staan die aan de zee ligt. Het is net als op sommige franse zeecampings een drukke camping met veel mensen opeen. Zand met stenen en onder parasoldennen. De weg moet je oversteken om aan het strand te komen. Een echt italiaans strand. Overal ligstoelen en parasols die je kunt huren. Aardige campingmensen, we kunnen tot morgen 6 uur ’s avonds besluiten of we verder trekken of nog een tweede dag bij boeken.
In het reataurant is de dagschotel spaghetti met Vongele. Mijn lievelingseten.
We hebben het afgelopen dinsdag bij Marian gegeten, zo lekker als ik nog nergens gegeten had. Ik kijk naar een bordje wat geserveerd word en dat ziet er zo veel minder uit als dat we bij Mar kregen dat ik toch maar besluit, zelf koken.
De kalfskoteletten die we in Chambery gekocht hebben gaan er ook in. Het is een heerlijke zwoele avond en we zitten in ons hemdje lekker buiten te genieten. Daar zit ik ook dit verslag bij te werken.
Morgen een rustdag met hoogstens 60 km verder naar een camping in de bergen met paranomadisch uitzicht op zee volgens de gids

• 11 September 2011 - 06:32

Simone:

Wat leuk weer om met jullie mee te reizen. Het klinkt allemaal heel mooi en gezellig. Geniet er maar lekker van.