Dag 2 - Reisverslag uit Les Marches, Frankrijk van John & Johanne - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Les Marches, Frankrijk van John & Johanne - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: johanne

Blijf op de hoogte en volg John & Johanne

09 September 2011 | Frankrijk, Les Marches

vrijdag 9 september 2011 73030-73415 km
Gereden van 9.15 tot 18.30

Clefmont-Les Marches (even na Chambery)
Benzine 49.50 en 42.75. Camping La ferme du Lac 17.90
N 45 graden 29.763
E 5 graden 59.614

Voor de vakantie staan we vroeg op. Om half 8 staan we al naast ons bed. Het regent wat en het is 12 graden.
Naast de gemeentecamping is de school en op dit uur worden er al kinderen afgeleverd die in een klas bij elkaar zitten. De schoolbus vertrekt met als chauffeur de mijnheer die gisteren ons geld kwam innen.
Tijdens het douche bemerk ik dat het heerlijk zacht water is en we vullen de tank helemaal hiermee. Het is vlak bij Vichy, dus waarschijnlijk is dit van de zelfde kwaliteit als dat bronwater.
We vertrekken om kwart over 9 en rijden op onze Tom Tom over de niet tolwegen. Dat is soms over weggentjes zo smal dat 2 campers niet naast elkaar zouden kunnen rijden. Allemaal stil, zonder veel verkeer en prachtig om door te rijden.
We laten Langres rechts van ons liggen evenals Dijon. Dold, Lons de Aullier, Dortan, een smal bergpad over naar St Germain de Joux-OrbagnouxSeysset-Collombier de D921 naar beneden tot Chambery. We genieten met volle teugen. Wat is Frankrijk toch prachtig.
Wanneer we in Chambery boodschappen hebben gedaan belanden we in een file en besluiten dan om naar de eerste beste camping te gaan die op ons pad komt.
Niet de mooie camping die Appie en Len ons aanbevolen hebben voor de Frejustunnel. Maar een stadscamping die met zijn ferme du lac meer beloofde dat hij waar kan maken. Geen lac te zien, maar plekjes met heggetjes van elkaar gescheiden. Wel heeft hij een zwembad. Iets wat heerlijk was.
Waren we ‘smorgens vertrokken met 12 graden, in de middag was dat al 25 en ’s avonds denk ik dat het al snel tegen de 30 graden liep. Momenteel is het half 11 en buiten is het nog steeds volgens de camperthermometer 26 graden. Genieten.

• 10 September 2011 - 18:12

Rens:

He pap en mam, ik wist niet dat jullie over Frankrijk zouden rijden. Maar lijkt me erg genieten als jullie door alle kleine dorpjes rijden. Mam ik heb nog wat foto's Ge-whats-upt als je Wifi hebt dan kan je ze bekijken. Xx Rens