eerste dag. - Reisverslag uit Clefmont, Frankrijk van John & Johanne - WaarBenJij.nu eerste dag. - Reisverslag uit Clefmont, Frankrijk van John & Johanne - WaarBenJij.nu

eerste dag.

Door: johanne

Blijf op de hoogte en volg John & Johanne

08 September 2011 | Frankrijk, Clefmont

Breda – Clefmont.
72540 73030. Benzine in Luxemburg, 42 euro .Campiong Municipal Clefmont, 8 euro
N 48 graden 05.787
E 5 graden 30.477

We zijn weer op pad. Heerlijk. Veel drukte van te voren. Maar we zijn weg.
Op het werk vanmorgen viel een en ander nog tegen. Een paar laatste zaken die niet goed geregeld waren en wel opgelost moesten worden.
Daarna thuis meteen met de Tom Tom gebeld. Ik had de vorige avond ontdekt dat Griekenland niet op de Tom Tom stond . Tijs had me, om 12 uur ’s avonds, geholpen en met zijn creditkaart de kaart van Griekenland op mijn Tom Tom gezet. Wanneer ik echter Griekenland in tikte dan kreeg ik niet zoals normaal dat ik het adres in kon tikken.
Gelukkig wist de Tom-Tom hulpservice het antwoord. Ik moest in mijn voorkeuren van kaart wisselen, je moet het maar weten. Tijs je lieve zorg is dus niet voor niets geweest.
John kwam van de tandarts en heeft zijn implantaat ingezet gekregen. Hij is nu echt weer het mannetje maar heeft nog wel erg veel last ervan.
We zijn echter heel goed opgeschoten. Nergens file en John had de cruiscontrole constant op 110 staan.
Toch ligt een ongeluk soms bijna in een klein hoekje. Voor ons was een vrachtwagen aan het inhalen en de auto voor ons had met knipperlichten al een paar keer aangegeven dat het hem te lang duurde. Toen de vrachtwagen naar rechts was gegaan haalde hij vliegensvlug in en ging toen ook naar rechts en terwijl wij naast die vrachtwagen reden ging hij op zijn rem staan om de vrachtwagen te treiteren. Die zat er bijna op en trok ook onze kant uit, ik vond het echt doodeng.
We kwamen aan op de meest schattige camperplek die ik van de vorige keer nog herkende. Je staat dan aan de oever van de rivier de Moesel met een eigen tafel en stoel ervoor.
We installeerden ons. Er is geen elektriciteit, maar dat is voor onze camper geen probleem. Echter de ijskast deed het volgens ons niet op het gas en daar de vriezer vol met eigen gekookte maaltijden stond, durfde we dat risico niet te nemen. Het bolletje blijft geel en dat is volgens de Burstner handleiding een storing.
Op naar een camping met elektriciteit. We staan nu ook op een fijn plekje, wel niet met zo’n mooi uitzicht en gratis, maar nu hebben we Wifi en een badgelegenheid waar je van de vloer kan eten.
Zoals altijd, volgens traditie macaroni gegeten. Dat hoort bij de eerste vakantiedag . .
We zijn met het gas nu aan het experimenteren en misschien is er niets aan de hand en doet hij het wel op gas.
Vanavond vroeg naar bed.

• 11 September 2011 - 07:34

Carien & Alfred:

Hoi lieverds,

gezellig die verslagen van jullie te lezen.
    Jullie zjn al een eind gevorderd, Midden Italië. Jullie "korte"' vakantie die n u og 36 dagen duurt, ik moest er wel om lachen.
    Jullie zitten niet ver van waar ik mijn pootje heb gebroken, heb meteen ingezoemd op het gebied.
    Wat is reden dat jullie via Frankrijk gaan en niet via Duitsland-Zwitserland? Onze ervaring leert dat die route korter is met allerlei leuke uitstapmogelijkheden en goedkoper en sneller is dan via Frankrijk. De Gotthardtunnel is ook 17 km maar is gratis en je kunt er ook gemakkelijk over de pas heen rijden, hebben wij ook gedaan en met ons talrijke campers.
    Heerlijk die zon bij jullie, dat mossen we hier. Gister heeft het gigantisch geonweert en erg lang, het hield wel een 50 minuten aan met werkelijk stortgregens en luchten vol met bliksem en donderslag.
    Ik strompel nu door de kamer, een 7 keer per dag, mbv een vierpoot. De voet tipt de vloer aan met een gewicht van 7 kg (is talloze malen gemeten door fysiotherapeut met weegschaal. Het is weer een stapje voorwaarts.

We reizen met je mee, genietend van je reisverslagen. Genieten jullie nog maar van het werkelijke reizen, heerlijk dat jullie dit kunnen.
    Liefs met dikke zoen van Carien en warme groet van Alfred