Aukland. - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van John & Johanne - WaarBenJij.nu Aukland. - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van John & Johanne - WaarBenJij.nu

Aukland.

Door: johanne

Blijf op de hoogte en volg John & Johanne

09 Maart 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Wij zijn na de rustdag in de Cormandel weer verder naar Aukland getrokken. Een prachtige kustweg. Het was minder strakblauw als 2 dagen geleden, maar daarom niet minder mooi. De zee had nu kleuren als grijs, lichtblauw, groen, lavendel. Iedere keer veranderend met de wolkenpartij erboven. Het is alleen jammer dat ik nu niet de foto van groen tegen blauw kon nemen. Twee dagen geleden was de weg zo aan het kronkelen en stijgen dat John nergens stoppen kon. En de tegenstelling had ik zo prachtig gevonden. We waren rond 1 uur in Aukland en hebben toen de bus naar het centrum genomen. We namen een pas dat je bus in en uit kon hoppen en ook nog een aantal ferry's. Toen we bij de haven aankwamen hebben we de eerste ferry gepakt die vrij kwam en dat was naar een haven waar heel veel zeilschepen lagen. We stonden aan boord met een Amerikaan uit Delvis, die meteen tegen ons begon dat hij een zeilschip had waar hij al 8 jaar alleen mee over de wereld zwierf. Toen ik vroeg of dat niet eenzaam was zei hij dat hij overal vrienden had en dat velen graag overvlogen om bij hem aan boord te komen. de langste reis die hij bij een oversteek had gemaakt was 22 dagen. Maar afzien deed hij niet. Hij had een grote catemaran met zelfs een wirlpool aan boord.
Jammer genoeg nodigde hij ons niet uit voor een ritje, dus hebben we de ferry terug weer genomen. Je kon ook nog naar een prachtig eiland, allemaal voor de pas van 11 dollar, maar John had het varen wel weer gehad. Was weer helemaal zeeziek geworden. We zijn toen maar lekker op een terras aan de haven gaan zitten. Het deed ons denken aan de haven van Scheveningen en hoe we daar vaak met Nienke en de anderen heel veel keren gezeten hebben. Een lekker glaasje witte wijn voor mij en een pils voor John en de zeeziekte was gauw verdwenen.
We hebben vandaag grote schoonmaak in de camper gehouden en onze koffers gepakt. De Britzcamper staat nu te glanzen en op de volgende eigenaar te wachten. Wij gaan naar Australie. Het is weer prachtig weer, 30 graden. Benieuwd wat ons daar te wachten staat. Wij kunnen allen dit land zeer aanbevelen, alleen geen 4 weken maar minstens 6.
Iedereen heel hartelijk dank voor de leuke reacties op onze site. Benieuwd of we het in Australie ook kunnen bijhouden.
Hier kun je op bijna ieder camping voor een habbekrats de website op. Alleen foto's is nog wel eens moeilijk omdat ze daar niet altijd de gelegenheid voor bieden.
We gaan nu wat eten en dan camper inleveren en om half 5 vliegen naar Melbourne

• 09 Maart 2007 - 09:12

Stephan Favie:

Een geweldige reis maak jij en John.Geniet er van. Hier gaat alles goed. Ik mag per 1 april weer in het team komen.Met een aantal clienten van jou heb ik contact gehad. Ik zorg ervoor dat ze goed geholpen worden.De groeten van al die clienten.Ze missen je wel. Ik trouwens ook als fijne collega. Angela is met zwangerschapsverlof en Ester volgt binnen kort. Joukje is weer terug bij het IMW. Ze zit in het pas gestarte bemoeizorg-team en heeft haar werkkamer samen met Jos T. bij ons op de afdeling. Ik zal zo nu en dan weer iets laten weten. groeten, Stephan.

• 09 Maart 2007 - 10:53

Carien:

Ik had eerst niet het idee dat Nieuw Zeeland iets voor ons zou zijn, maar nav jullie berichten lijkt het ons erg mooi. Dit weekend stuur ik gewone mail naar jullie. Liefs en geode reis naar Australie.
    Liefs voor jullie beidjes van Carien

• 10 Maart 2007 - 07:01

Eem:

Veel plezier in Autralie!!!