overgewicht. - Reisverslag uit Sydney, Australië van John & Johanne - WaarBenJij.nu overgewicht. - Reisverslag uit Sydney, Australië van John & Johanne - WaarBenJij.nu

overgewicht.

Door: johanne

Blijf op de hoogte en volg John & Johanne

13 April 2007 | Australië, Sydney

We staan op het vliegveld van Sydney aan een van de overal aanwezige internetmogelijkheden te internetten. We hebben plenty of time. Het vliegtuig heeft bijna 2 uur vertraging.
Een verhaal waar de dames van GoeiWeer van zullen huiveren en gnuiven. Overgewicht.
Omdat wij een andere route hadden dan gebruikelijk en in Indonesie nog Ad en Simone wilden bezoeken die nu helaas in Nederland zitten, hebben ze ons een tussenvlucht met Jet Star gegeven. Dit is Quantis, Martin Air of Ryan Air.
We zijn al ik weet niet hoeveel vliegtuigen ingestapt met 24 kilo bagage, toegestaan op internationale vluchten. Wij nu, eigenlijk zelfs met koffers lichter dan uit New-Zeeland want ik had al wat boeken weggeven en in australie niets bijna gekocht, aan het inchecken.
Mogen maar 20 kilo meenemen en onze handbagage die nergens gewogen was waS OOK 2 KILO TE ZWAAR PER STUK.
Dus 12 kilo weg of 12 keer 15 dollar betalen. Er viel niet te soebatten, we hadden een erg strenge mijnheer want hij zei zelf dat we niets in de handbagage extra moesten doen want hij zou dat controleren.
Ik met drie truien extra over mijn kleren, het is 28 graden, begonnen. Oude schoenen weggegooid en toen de boeken. Dat was een moeilijk iets. Ik zou ze al achterlaten maar had bv de loney planet van
Birma en New Zeeland nog bij. die eerst maar weg. Dan schamppoo en bodylotion. Zware dingen in mijn colberjasje zijn zakken, kortom het was een heel gepak en herpak.
Met 20,90 was de man tevree, dus dat bij de andere koffer ook meteen.
Hij woog de rugzakken en daarna vlug nog even een ding erbij.
De rest naast de vuilnisbak. Toen we toen goedgekeurd waren zijn we verder gegaan. Zonder dat allemaal te hoeven betalen.
Daarna ben ik met een grote boog terug naar de vuilnisbak gelopen en er nog gauw twee boeken weggehaald en die in de rugzalk gestoken.
Wij stommers hadden het nog niet goed gedaan. Want onder in mijn rugzak zaten nog twee blikjes cola-light en die had ik over het hoofd gezien, maar de security daarna natuurlijk niet. Moesten eruit, want daar kan je het vliegtuig mee opblazen.
Balen, was weer een boek of een fles shampoo geweest.
We gaan nu wat eten, want dat krijg je in het vliegtuig ook niet. Ik vind het eerlijk gezegd schandalig want wij hebben de prijs betaald van een gewone vlucht en niet een jetstar vlucht. Maar daar zullen de stewadessen vast geen boodschap aan hebben.
Het hele gedoe deed me erg denken aan al het gepak en paniek in Gerona en mijn Goei Weer vriendinnen zullen het vast herkennen.

  • 13 April 2007 - 09:41

    Ans:

    Johanne,
    helaas voor jullie bepakking wel fijn dat je aan ons dacht- hebben er toen later ook veel om kunnen lachen. Veel reisplezier voor het laatste stuk van jullie geweldige wereldtrip.
    'n " goei weerer"

  • 13 April 2007 - 10:31

    Monique:

    Ooohhhhh, ik zie jullie tobben met die bagage... wat kunnen ze dan moeilijk lopen doen he... Ik ken het... een veel te zwaar koffer wat je thuis met moeite dicht hebt gekregen... er bovenop gaan zitten met dochterlief kijkend en gierend van de lach..... mammmmmm!!!
    Maar goed, inventief als jullie zijn is dit ook weer beslecht... Nu maar hopen dat je niet echt honger hebt gekregen tijdens de vlucht en voor veel te veel geld zo'n klef broodje geserveerd hebt gehad....

    Groetjes uit een zonnig Breda
    Monique

  • 13 April 2007 - 10:40

    Helene:

    Gelukkig betrof het overgewicht jullie koffers; bij de kop van je verhaal dacht ik even aan kilo's die er bij jullie waren bijgekomen........
    Geniet nog van 2 heerlijke weken op Bali; hopelijk zijn daar alle goden jullie net zo goed gezind als op de rest van jullie reis. Wij gaan hier genieten van een weekend met zomerse temperaturen; steken we straks misschien niet zo af bij jullie!

  • 14 April 2007 - 12:20

    Carien:

    Ik schrok even van de titel overgewicht. Je zag er iedere keer zo slank uit op de foto's, maar gelukkig betrof het jullie koffers.
    Het telefoontje van jullie vond ik erg leuk, het was net of je om de hoek aanwezig was.
    Geniet heerlijk van jullie laatse weken vacantie. Wij in Nederland genieten ook van de 3e dag 25 graden. Dit belooft t/m maandag aan te houden.
    Veel liefs, snorkelplezier en tot horens.
    Liefs Carien & Alfred

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John & Johanne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 154789

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2012 - 25 November 2012

Mexico

08 September 2011 - 17 Oktober 2011

Griekenland

03 Juni 2010 - 11 Juli 2010

Noorwegenreis

07 Mei 2009 - 28 Juni 2009

Zijderoute

28 December 2006 - 30 April 2007

Tailand,Birma, New-Zeeland, Australie, Bali

12 Augustus 2005 - 16 Augustus 2005

Portugal, Frankrijk,Oosterijk, Zwitserland, Ialie

17 April 2002 - 15 Mei 2002

China-Tibet

22 Oktober 1992 - 20 November 1992

Annapurnatrekking

Landen bezocht: