het laatste Austalie, jammer genoeg - Reisverslag uit Sydney, Australië van John & Johanne - WaarBenJij.nu het laatste Austalie, jammer genoeg - Reisverslag uit Sydney, Australië van John & Johanne - WaarBenJij.nu

het laatste Austalie, jammer genoeg

Door: johanne

Blijf op de hoogte en volg John & Johanne

12 April 2007 | Australië, Sydney

Onze laatste dag in Sydney zit erop. Jammer. We hebben het een prachtige stad gevonden. Zeer aangenaam. Ruim opgezet, veel parken, groen, aardige mensen, overal strand, water, en o zoveel te doen. we hadden er nog wel weken willen blijven.
Op de camping waar we staan is het net of we in een wildpark zitten. Gistermorgen aan het ontbijt zat er een koabouri in de boom naast de camper naar ons te kijken. Ik zei tegen John, moet je dat beestje zien, het zit me heel de tijd aan te kijken. Dat had ik gedacht, dat het na mij zat te kijken. John had kaas op zijn bord liggen en ging net de camper in omdat uit het broodrooster(hoort ook tot de inventaris van de camper)zijn boterham naar boven sprong en de vogel vloog meteen de boom uit en ging er met de kaas van John vandoor.
We brengen eigenlijk te weinig tijd in dit mooie park door omdat er in sydney ook zoveel te zien is.
In de bibliotheek waar we de vorige keer zaten te internetten nog wat meegemaakt. Ineens was er een vreselijk gegil en gestommel. Twee bewakers hadden een man onder controle. Ze hadden hem op zijn buik en zijn arm naar achter gedraaid. hij zat alleen maar te gillen jullie breken mijn arm, mijn arm breekt. Naar hoor. John en ik kregen bijna meelij met de boef en hebben maar gauw de benen genomen.
We zijn gisteren als echte touristen de hoge toren van Sydney op. De euromast thuis nog nooit van binnen gezien, maar hier wel naar boven. Geen spijt van gehad. Je krijgt dan een goed overzicht van de stad met alle baaien. En het is een prachtig gezicht. We hebben weer alleen maar boffen, het weer is echt stralend en we konden tot ver weg kijken. Daarna was bij de prijs inbegrepen en als echte hollander laat je dat dan niet liggen een soort film over Australie met bewegende stoelen en van drie kanten een scherm. Was net of je als een arend over Sydney vloog. Was ook heel leuk omdat we al best wat zaken gezien hadden die er daarna getoond werden.
Toen een heel stuk de stad doorgewandeld en naar het Aquarium van Sydney gegaan. Het is het grootste zeeaquarium ter wereld en in een woord prachtig. Je loopt onder het aquarium en langs het aquarium en ziet haaien boven en naast je zwemmen. Echt krengen van beesten met hun mond wijd open dat je die gemene tanden ziet. Zou hem volgende week niet graag tegen komen als ik misschien aan het duiken ga.
Bij de haven heerlijk op een terras gegeten met uitzicht op de Harbourbridge en de opera en daarna naar het ballet daar geweest. Een vreselijk leuke ervaring. Het ballet was aardig, de muziek prachtig, een vrouwelijke dirigent wat ik ook enig vond, maar de ambiance, geweldig. Ze hadden tot mijn geluk twee pauze's en John had me in de pauze champagne beloofd. Dus ik heb twee glaasjes gehad in zo'n mooie omgeving.
Daarna zijn we met de bus terug gegaan. Het was nog een heel gezoek waar we op moesten stappen en de chauffeur die we hadden was de eerste onaangename mens die we in Australie tegen kwamen. Toen we vroegen of hij ons wilden waarschuwen zei hij U hebt toch een plan. Alsof je de kaart in het donker kunt lezen. Helaas waren we reeds een halte verder, we zagen inneens de weg opdoemen die we de eerste keer fout genomen hadden met de twee keer tol. We moesten toen door het donker nog een flink eind lopen.
Vandaag hebben we het strand van Bondi bezichtigd. Ook een enige ervaring. Eerst in een bus met allemaal jongeren. Twee keer controle in die bus om te zien of we geldige kaarten hadden dus ze zijn op die lijn wel wat gewend. Veel met een surfbord onder hun arm geklemd. Het strand is vol met surfers. Er waren huizenhoge golven en het is zo leuk te zien hoe die surfers met die golven kunnen omgaan. De ervaren en ook de onervaren die kopje ondergaan. Op een gegeven moment werd er met de grootste haast een reddingsjet het water ingelaten. Die jetski vloog door branding en golven keihard tussen alle mensen naar de zijkant van de baai waar een paar mensen in de problemen waren en het gevaar liepen tegen de rotsen aan gesmakt te worden. Razendsnel liet hij een voor een de surfers aan een soort surfplank achter zijn jetski hangen. Bij het strand maakte hij dan een zeer scherpe bocht en gooide ze als het waren er af en vloog naar de volgende die in nood was. Echt een pracht staaltje om te zien.
Na Bondi zijn we de stad weer ingedoken en nog een aantal bezienswaardigheden bekeken. Voor de laatste keer op een terasje lekker gegeten en toen weer op huis aan. We mogen hier per dag een drie kwartier gratis internetten dus ik dacht, onder het genot van een wijntje mijn website even af te maken.

• 12 April 2007 - 20:02

Relinde En Rien:

Wat een leuke dingen maken jullie mee! Nu op naar de laatste etappe van jullie reis. Geniet ervan en kom veilig thuis.
    Liefs.