op het vliegveld. - Reisverslag uit Singapore, Singapore van John & Johanne - WaarBenJij.nu op het vliegveld. - Reisverslag uit Singapore, Singapore van John & Johanne - WaarBenJij.nu

op het vliegveld.

Door: johanne

Blijf op de hoogte en volg John & Johanne

28 April 2007 | Singapore, Singapore

We zitten een tijd hier op Singapore vast een mooie gelegenheid om voor het laatst het dagboek bij te werken.
We hebben heerlijke laatste dagen gehad.
Op woensdag ben ik nog twee keer wezen duiken. De duikgids had een vriend bij zich die ook duikleraar is en dus dook ik met twee leraren de blauwe Lagoon in.
Eerst met een boot het water op. Dan boven het rif duiken.
Helaas was het zicht niet zo goed en jammer genoeg had ik mijn leraar niet goed begrepen en twee waterschildpadden over het hoofd gezien. Maar ondanks dat was het prachtig. We hebben de eerste duik tot 27 meter diep en de tweede tot 28 diep gegaan. Ik mag dat eigenlijk nog niet, moet daar het advanced brevet voor hebben, maar met twee duikleraren hadden ze uitgemaakt was ik daar al aan bezig.
John had zich in Kuta vermaakt met twee enorme plensbuien waar ik onder water niets gemerkt van had.
De volgende dag zijn we naar Lovinabeach gereden. John had de pech dat net toen we over de pas gingen er een enorme regenbui losbarstte. Het was weer een huzarenstukje hoe hij met het jeepje dan toch de berg op klimt.
Aan lovinabeach zelf vonden we niet zoveel aan. Het was er erg arm en de mensen bestormde je gewoon om te vragen of je er niet bleef slapen en morgen mee uit snorkelen gaan. Ook werden er invalide kinderen tevoorschijn getoverd. Iets wat ik altijd moeilijk vind en waar ze toch altijd succes mee hebben om onze beurs te openen.
Gisteren zijn we naar het strand van Sanur gereden. Eigenlijk bij het oude huis van Simone voor de deur. Ik had van duikers gehoord dat je er prachtig kon snorkelen voor het rif gewoon vanuit het strand uit. Dat klopte, prachtig was het er onder water.
Vandaag moesten we erg lachen toen op ons auto tje wat we ingeleverd hadden, ineens allerlei offergave lagen.
John zei ik, ze zijn zo blij dat de auto door je veilig is afgeleverd, of ze hebben er weinig vertrouwen in dat hij weer snel verhuurd word, moet je kijken wat een offers.
Achteraf bleek het vandaag de dag van het ijzer te zijn en alle auto's van mensen op Bali die Hindi zijn waren versiert, eveneens als ale motorskooters.
We hebben tot het laatst aan het zwembad gelegen en daarna naar het vliegveld. We zijn zeker 4 keer door alerlei veiligheidscheques gegaan. Echt van de gekken. Iedere keer opnieuw, met zelfs fouileren en heel de rugzak uitpakken.
We hadden nu netjes onze tassen op gewicht en de rugzakken zwaar. Weer de verkeerde beslissing want nu werden zelfs bagage van 25 kilo goedgekeurd en zeulen we met zware rugzakken.
De mensen in het hotel vieren echter feest. We hebben veel tshirts achter gelaten en zonnebrandcremes en ander spul dat we zwaar vonden en konden missen.
Jongens ik ga naar de gate, er zijn ook hier eindeloose veiligheidscontroles en we kunnen gaan boarden. Allemaal tot in Nederland

• 30 April 2007 - 20:37

Sabrine:

hallo johanna en john, welkom thuis, vandaag op koninginnedag zou je weer in het land zijn. wat gaat de tijd snel. \ik zit nu met de jongens in vall thorens, heerlijk zon, en een sneeuwwitte piste. vanaf morgen gaat het hier weer sneeuwen, dus wij kunnen er nog even van genieten. tot snel ziens.
    dikke kus sabrine

• 02 Mei 2007 - 06:51

Gerda En Jelle:

fijn dat jullie er weer zijn Welkom