Atlandterhasvegen - Reisverslag uit Bud, Noorwegen van John & Johanne - WaarBenJij.nu Atlandterhasvegen - Reisverslag uit Bud, Noorwegen van John & Johanne - WaarBenJij.nu

Atlandterhasvegen

Door: johanne

Blijf op de hoogte en volg John & Johanne

19 Juni 2010 | Noorwegen, Bud

Zaterdag, Camping, Sveggen,,Kvernes, Atlanshavnvegen, Camping
62765 130 km.

Het is heel de nacht het beestenweer gebleven wat het al was. De storm gierde rondom en de regen viel met bakken op het dak van ons campertje. Bij mij werkt dat altijd van heerlijk, ik lig hier heerlijk warm, John wordt er altijd onrustig van en had slecht geslapen.
We sliepen lekker lang uit. Ik heb in bed mijn boek uitgelezen. Helaas had ik weer kiespijn. Gisteren is er uit de wond van de getrokken kies een heel scherp stuk bot gekomen en ik had gedacht nu is het over, de boosdoener is weg, maar eigenlijk is het daarna weer meer pijn gaan doen. Flink wat paracetamol en ik ben een stuk gaan lopen en John is voor de tv gekropen en heeft Nederland weer zien winnen. De omgeving van de camping is prachtig, het is er heerlijk wandelen.
We zijn na de voetbalwedstrijd meteen vertrokken om de Atlantershavnvegen te rijden. Een prachtige route, een aantal bruggen, waaronder een hoge, vormen een verbinding tussen een aantal schiereilandjes. De Noren hebben het uitverkozen tot het mooiste huzarenstukje wat ze gemaakt hebben, en met recht, het is heel bijzonder.
Op de plaatjes hadden we het gezien met een fel blauwe zee, eveneens trouwens de plaatjes van de camping en van de fjorden. Het miezert echter als we er op de heenweg overheen gaan en alles is grijs. We rijden tot de oversteek naar Khristiansund, een mooie route. Wanneer we omdraaien zie ik een bord,staafkerken, 9 KM. John rijdt erheen. Het is een smalle weg, langs een fjord. Ik vindt hem prachtig maar John vindt hem niet prettig rijden. Het is een beetje de Trollstigen in het klein en hij besluit meteen dat hij die morgen niet gaat rijden wanneer het ook nat weer is. De staafkerk is zoals we er al tegenkwamen, maar de route is echt adembenemend mooi. Het gaat nu ook af en toe opklaren en zodra er maar iets van een blauwe lucht boven het water komt kleurt het blauw. Wat is Noorwegen prachtig.
Wanneer we op de camping zijn is het weer helemaal opgeklaard en we kijken op een zonovergoten fjord. Achter ons speelt een bandje, het is dansen vanavond op de camping.
We eten eerst hachee, daar hadden we zin in met het koude weer en die stond lekker al klaar in het vriezertje. Het weer is echter zo opgeklaard, het zonnetje hoeft zich hier maar te laten zien, eigenlijk is het nu sinds kort te warm daarvoor. Maar we lieten het ons toch heerlijk smaken.

• 19 Juni 2010 - 21:14

Monique :

Wat schrijf je toch heerlijk beeldend Johanne, je plezier spreekt er in alle toonaarden uit voort. Mooi is dat!!
    Hier alles goed, maandag de gordijntjes weer ophangen, heb ze vandaag opgehaald, zo ook je broek. Doe dan wel een zonnebril op als je weer binnenstapt straks... ;-)

Fijne tijd
    groetjes uit een ietsofwatherfstig Breda