foto's, van meren naar strand - Reisverslag uit Papamoa Beach, Nieuw Zeeland van John & Johanne - WaarBenJij.nu foto's, van meren naar strand - Reisverslag uit Papamoa Beach, Nieuw Zeeland van John & Johanne - WaarBenJij.nu

foto's, van meren naar strand

Door: johanne

Blijf op de hoogte en volg John & Johanne

05 Maart 2007 | Nieuw Zeeland, Papamoa Beach

Ik ga nu proberen de foto's op de website te plaatsen.
We zijn gisteren nog naar het Maoritoeristenvalgedoe geweest. We zijn 4 uur van de vloer gehouden en zijn bezig gehouden met toneelspellen hoe het in de oude tijd eraan toe ging,er waren echte Maories bij, getatueerd helemaal. Hun benen en billen waren helemaal getatueerd zodat het net leek of ze een broekje aan hadden. In werkelijkheid was het een soort string, met een rokje van veren van voren. Maar er liepen ook neppers tussen, die zo van de toneelschool afkwamen. We kregen tradioneel voedsel waar van der Valk niets bij zou zijn geweest. Was geinig, maar zo nep.
John heeft weer extra waardering in ieder geval voor mijn kookkunst in de camper.
Vanmorgen wilde ik zwemmen in het meer. Maar 20 zwarte zwanen weerhielden me ervan. Op het strand waren overal gaten die men gegraven had om een warm bad op de beach te nemen. Het water wat er in zat was gewoon warm badwater.
Ik heb toen om 8 uur vanmorgen maar in het termisch bad van de camping gelegen. Ook bij deze camping stroomde het warme water overal te voorschijn.
Daarna de Christianchurch, die bij Rotueru aan het strand staat bekeken. Deze is op Maoriwijze bewerkt van binnen. Prachtig. Recht tegenover een Maoirigemeenschaphuis. Een echt en geen nep, en een Maoribegraafplaats. Prachtig gelegen aan het meer. Er was hier ook weer een glasruit die op het meer uitkeek en waar men Christus in glas had gegraveerd die nu over de oppervlakte van het meer wandelde. We zijn daarna de mooie meren, blauwe en groen in de buurt gaan bekijken . Op een punt kon je links het groene meer en rechts het blauwe meer zien. Het verschilt ook echt van kleur.
Bij het blauwe meer hebben we geluncht en heerlijk gezwommen. Op een gegeven moment kwam er een auto voor en daaruit duikelde een vader en moeder Maori met wel 6 kinderen te voorschijn. ze gingen ook zwemmen. een pret dat ze hadden.
We zijn na de lunch in een uur langs een prachtige route met weer zeker 4 verschillende meren erlangs naar de kust gereden. Op een geven moment wilden we het strand bekijken toen we de zee net bereikt hadden. We namen zomaar een afslag naar de zee en kwamen op het mooiste plekje van de wereld. een totaal verlaten strand voor ons. Op een heuveltje gezeten met gras begroeid, keken we op dat strand uit. We hebben er minstens twee uur doorgebracht. Helemaal gebiologeerd door de golven, de vogels, en het geluid van de zee. Daarna zijn we op een super camping aangekomen. We hebben uitzicht op de zee en als het morgen net zo mooi weer is als vandaag dan blijven we hier een dag.
Het was weer een dag met een gouden randje. Nieuw-zeeland heeft helemaal ons hart verovert. Op een dag zoveel mooie, maar ook andere natuur. Van de thermobaden, de dampende riviertjes en meren naar een zee die emerald blauw is. Te gek.

• 05 Maart 2007 - 08:32

Tilly, (je Kamergeno:

Hoi Johanne,

Wat een geweldige tijd maken jullie door. Dat is iets om jaloers op te worden.
    Wij werken hier wel door hoor.
    Nog veel plezier.
    Hartelijke groet voor jullie beiden.
    Tilly

• 05 Maart 2007 - 08:50

Eem:

Als ik de foto's zie, kom ik er aan!!!!
    liefs

• 06 Maart 2007 - 10:52

Sukran:

Geweldig , die verhalen en foto's...Wat leuk dat jullie zo'n site hebben en dat wij er ook van mee mogen genieten. Sommige foto's lijken zoveel op beelden van de zwarte zee, waar ik vandaan kom... ik voel me ook een beetje op vakantie.
    Genieten jullie maar van deze unieke vakantie Johanne en John. Ik wacht met spanning op de volgende verhalen en foto's.(ps; Johanne, wat zal je weer moeten wennen als je weer komt werken...)veel liefs